Przeciętny użytkownik kosmetyków zazwyczaj podświadomie wyczuwa różnicę między kosmetykami codziennymi a kosmetykami selektywnymi, jednak raczej nie potrafi jej zdefiniować. Kosmetyki selektywne i półselektywne to sektor kosmetyków, w którym się specjalizujemy jako producent kontraktowy. Z chęcią przybliżymy więc temat.

Czym właściwie są kosmetyki selektywne? Czym różnią się od innych? Co oznacza ten termin?

Kosmetyki selektywne

Selektywne produkty kosmetyczne można uznać za produkty „elitarne” i do pewnego stopnia jest to prawdą. Inne określenia, które jednoznacznie kojarzą się z pojęciem kosmetyków selektywnych, to: kosmetyki luksusowe, kosmetyki premium.

Selektywne (niszowe, markowe) produkty kosmetyczne różnią się od tańszych kosmetyków „masowych” pod każdym względem, zaczynając od składników i producentów po kampanie reklamowe, termin ważności, rodzaj dystrybucji i – rzecz jasna – cenę.

Skład kosmetyków selektywnych

Tak zwane „składniki aktywne” kosmetyku, w przypadku produktów selektywnych, są składnikami bardzo często zastrzeżonymi, opatentowanymi i absolutnie niespotykanymi w składach innych kosmetyków na rynku. Zazwyczaj jest to jeden składnik wiodący, który odkryli naukowcy pracujący dla danej marki i dogłębnie przebadali. Taki składnik trafia na rynek po raz pierwszy i staje się cechą unikalną, definiującą daną linię czy produkt. Produkty zawierają wysokie stężenie substancji biologicznie czynnych.

Do produkcji kosmetyków selektywnych stosuje się składniki o potwierdzonym laboratoryjnie (i często klinicznie) działaniu.

Technologia

Produkcja kosmetyków selektywnych jest również wyzwaniem. Zazwyczaj, jako pierwsze na rynek trafiają nie tylko nowe składniki, ale i nowoczesne technologie. W większości wypadków producenci korzystający z nowych, wynalezionych przez siebie technologii, są zmuszeni inwestować w nowoczesny park technologiczny, którego składowe wytwarzane są zazwyczaj na podstawie prototypu i myśli odkrywcy danej technologii.

Olbrzymie nakłady finansowe, które należy zainwestować by wprowadzić na rynek kosmetyczną markę selektywną są powodem wyższych cen produktów końcowych. Mamy jednak pewność, że kosmetyk taki jest dogłębnie przebadany oraz absolutnie unikalny i wyjątkowy!

Prestiż

Kosmetyki selektywne, poza świetnych działaniem, wyglądają i pachną luksusowo. Mając je w ręce wiesz, że masz do czynienie z czymś wyjątkowym, prestiżowym. Aplikacja pozostawia wrażenie subtelności i wyrafinowania oraz eleganckie, welwetowe odczucie na skórze.

Reklama

Kosmetyki selektywne nie pojawiają się raczej na bilbordach, w radio czy telewizji. Marki dbają o to, by być polecanymi przez najwyższej klasy specjalistów lub po prostu dowiesz się o nich z polecenia najlepszej przyjaciółki.

Dostępność kosmetyków selektywnych

Kanały sprzedaży kosmetyków selektywnych mogą być bardzo ograniczone, zwłaszcza, jeśli produkty są sprzedawane tylko we własnym sklepie danej marki. Kosmetyki selektywne to luksus dla wybranych, to produkty niepowtarzalne, skierowanych do wąskiej, ściśle doprecyzowanej grupy odbiorców. Znajdziemy je w drogich perfumeriach oraz niekiedy wyłącznie na stronach internetowych producentów czy wybranych dystrybutorów. W związku z tym, że są to kosmetyki luksusowe najwyższej jakości, dystrybutorzy tych produktów muszą bowiem zadbać szczególnie o ich przechowywanie oraz warunki transportu. Niezmierna dbałość o markę powoduje, że sprzedawcami tych produktów stają się tylko partnerzy, którzy mogą zapewnić najwyższą jakość obsługi klienta, przechowywania i wysyłki.

IOC jako kontraktowy producent kosmetyków selektywnych

Jesteśmy producentem, który oferuje swoim Kontrahentom projektowa nie i tworzenie marek selektywnych. Nasz dział R&D może zaproponować Państwu surowce i rozwiązania, które nie były dotychczas stosowane na rynku.

Na codzień pracujemy z kosmetykami luksusowymi. Nasze doświadczenie w tym elitarnym kosmetycznym sektorze to ponad 11 lat. Jesteśmy dumni z luksusowych marek polskich, które, wspólnie z naszymi Kontrahentami, wprowadziliśmy do tej pory na rynek w kraju i za granicą, kreując wiele nowych kosmetycznych trendów.

Warto wiedzieć: Receptura i technologia wytwarzania kosmetyku, skład ilościowy, skład jakościowy (INCI) – różnice pomiędzy pojęciami.