Obecnie coraz bardziej widoczny jest znaczący wpływ Instagrama na rynek kosmetyczny. Klienci pragną świadomie kupować kosmetyki i faktycznie doświadczać efektów jakie producenci deklarują po użytkowaniu ich produktów. Ponadto coraz większy nacisk na rynek zaczyna mieć „Pokolenie Z”, które jest kompletnie innym typem klienta od pokoleń, które dotychczas znaliśmy. Osoby z „generacji multitasking” to pokolenie urodzone po roku 2000, stawiające na technologie, dlatego to głównie z tego typu źródeł czerpią wiedzę na różne tematy; w tym również o produktach kosmetycznych. Przedstawiciele tego pokolenia nastawieni są na szybkie wyszukiwanie informacji i chętnie dzielą się treściami przez media społecznościowe.

Wymagania „Pokolenia Z”, ale nie tylko ich, spełnia właśnie Instagram. Aplikacja, która w bardzo szybkim czasie umożliwia z dotarciem treści do ogromnej liczby osób. W ostatnich latach w mediach społecznościowych znacząco rozwinął się sektor Beauty, w którym każdy znajdzie coś dla siebie, od tego jak wykonać makijaż dzienny … po to jak poprowadzić swoją codzienną pielęgnację. Na tym ostatnim punkcie skupimy się bardziej! Obecnie duży nacisk kładzie się na transparentność informacji dotyczących produktów kosmetycznych. Co to znaczy? Klient chce świadomie podejmować decyzje o zakupie kosmetyków, dlatego pragnie wiedzieć wszystko o składnikach, właściwościach, ewentualnych przeciwskazaniach do stosowania, opakowaniach oraz o tym jak produkowany jest ich kosmetyk. Dzięki osobom prężenie prowadzącym swoje konta na Instagramie możliwe jest poznanie wielu cennych informacji o produktach kosmetycznych. Znajdziemy tam wielu specjalistów, którzy są popularyzatorami wiedzy o kosmetykach i w bardzo przystępny sposób prezentują treści kosmetyczne.

Na Instagramie głównie znajdziemy posty dotyczące analiz konkretnych produktów, które możemy zakupić np.: w drogerii, a także informacje o działaniu poszczególnych składników na naszą skórę. 

Instagram to źródło wielu rzetelnych treści dotyczących produktów kosmetycznych i wskazówek jak właściwie przeprowadzać swoją pielęgnacyjną rutynę #beautyroutine. Jednak nie można w stu procentach wierzyć w każdą informację, jaką znajdziemy na Instagramie, dlatego trzeba czerpać wiedzę od odpowiednich osób i na pewno nie tylko z jednego źródła. Pamiętajmy o tym!

Chcąc stworzyć własny kosmetyk warto zwrócić uwagę na to co dzieje się na tej platformie. Dlaczego? Można w dosyć łatwy i szybki sposób zobaczyć jakie trendy obecnie dominują na rynku i na czym skupia się współczesny konsument. Taka analiza na pewno pomoże w dalszym planowaniu własnego produktu kosmetycznego.

Oto lista #instakont o tematyce pielęgnacyjnej, które według nas są warte Waszej uwagi: